Pages

9 September 2011

~Pasal High Heel Pula~

kredit : here
Maaf, gmbr kaki jadi pembuka bicara.
Aku rasa seme pompuan sker kasut, sker beli kasut, sker bergaya dgn memacam kasut.
Tp rasanya tak seme sker ber high heel.

Bagi aku, aku sker dan mmg minat pakai high heel.
Sbb dgn memakai high heel aku rasa lebih confident.
(Maklum la, mak ni kan jenis kemetot. Hihi.)

Tp aku baru terpikir nak google berkaitan kesan pemakaian high heel ni.
Sbb ada adik unit aku tegur, kasut aku tinggi dan halus je tumitnya
Ha. Kasut raya aku thn ni sengaja aku pilih yg camtu.

Tp baru aku tingat perihal yg kata kalo salu pakai kasut bertumit tinggi ni, sukar gak dpt anak. Hurm. Let's google.

Jumpa ini dari blog ini - sinar harapan

Menurut satu kajian yang dijalankan di London, tindakan memakai kasut tumit tinggi membolehkan seseorang wanita nampak bergaya tetapi ia juga menjejaskan peluang si pemakai untuk menimang anak.

Gaya berdiri yang tidak seimbang setiap kali memakai kasut betumit setinggi 12.7 cm memberi kesan kepada organ dalamam dan kesuburan wanita.

Tp itu kalo pakai secara berterusan la. Aku pakai pun kat opis je. Ato gi meeting2 formal kat kementerian ke apa. Aje keja giler plak kalo aku nak ber high heel kalo gi jalan2 soping ke hapa. Itu aku lebih selesa dgn sandal flat je lah. Lantak la napak huduh pun. Hihi.

Kata blog itu lagi

Bagi mengelakkan mengalami penyakit itu, persatuan berkenaan menyarankan wanita supaya memakai sepatu dengan tumit tidak melebihi 2 cm dan tempoh pemakaiannya tidak melebihi tiga jam secara berterusan.

Dari web ini plak - beauty info

Most important are the potential problems that wearing high heels can cause in relation to fertility, menstrual cycles and abdominal functions. When you wear high- heels the pressure on the front of the foot causes you to compensate by excessive forward tilting of the pelvis. If left unchecked, this can lead to menstrual dysfunction and increases in period pains as well as affecting the ability to conceive.

Erm. Cena? Tp aku tak pakai secara berterusan pun melebihi 3 jam. Kat opis pun byk duduk dari berjalan. Lps tu skali, assisstant aku kata cemni plak

"alah..artis tu ha..lagi tinggi ber inci inci, elok je beranak".

Hurm.. kalo da namanya rezeki kan, pakai apa je pun senang je mengandung. Da blum ada rezeki lagi tu. Terima dgn redha. :)

*Aku sker high heel yg tak bertutup penuh. Kira yg cam gambar tu la. Apa ke namanya. Stiletto ke. Eh. Pendek kata mmg aku tak minat yg bertutup penuh la sbb aku mmg jarang pakai kasut bertutup unless utk interview atau duty usherrete (tu pun kengkadang mengelat gak - sakit kaki woh)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign