Pages

22 October 2010

~Pasal Caca Marba~

Eh. Apsal aku ada di opis nih time nie??
Slalu aku la org ter dahulu yg kuar sebaik sj tepat jam 12.15 kan.
Berderet2 dgn adik2 aku tu.
Kali ni..hah! amik ko..kena tggl sorang2..senyap sunyi..suma kuar dah. Aku je tinggal.
Yelah.. it's Friday uols.. and it's PayDay today..
Sapa mao duk melengu kat opis nih uols.
Aku je masih setia. Tp kan..semenjak 2 menjak ni mmg jarang la aku kuar ari Jumaat.
Kut tak pjg je langkah. Ke JJ Maluri lah, ke KLCC lah, Pavi lah, paling2 kurang pun Ampang Park. Tatau la apa nak dicarikan? Ngeh he he.
Tp yelah dah tua tua (eh..tua kew??) ni rasa mcm malas je nak merambu2 kalo takde menda nak dicari neh. Penat lah.
Ye ker sbb tu aku ada kat opis nih?? Sebenarnya aku ada keja perlu di settlekan. Patut ari ni due kena hantar, tp aku da mintak kat urusetia antar ari Senin. So, aku ada ari ni, esuk n Ahad utk settle kan gak. Esuk dah la kena duty usherette pulak. Ada fashion show n wife Menteri dtg. Kena pakai pario?? Umm..seb bek takde masalah. Ku mmg ada je pario batik. No hal lah itu.

Smlm ada perhimpunan bulanan. Ada gak majlis utk staff yg da keja lebih 25thn. Wah..bes kan? Diraikan. Dpt sijil dapat jam jugak. Roscani tu.. bes bes. Terpikir2 gak aku..smpai ke aku keja kat sini smpai 25thn. If 25thn lagi umo aku adalah 56 thn which kalo ikut pencen ada lagi 2 thn (yups.. walo aku masuk b4 thn 2007 ke 2008 tu yg boleh opt nak pencen 56 or 58 tu, tp aku tak buleh pilih dah lps lantikan ke jawatan baru tu ari. So...duk la ko smpai 58 thn di sektor govt ni yer). Paling lama ada akak tu. 36 thn koo.. masa tu aku pun lum lahir lagi dia dah keja. Ada yg 34 thn dan ada gak masuk sebaya ngan umo aku. Perghh..bagus kan. Paling bagus kalo ada yg dari bawah dan skang dah masuk kump P n P. Tu maknanya mmg bermula dari bawah. Ini kira bukan start keja govt. Ini dikirakan service di agensi aku ni sahaja.

Lagi nak citer apa. Sakit kepala la plak. Ini kena scan kepala nih. Bahaya kepala2 nih. Tmbh lagi tingat kisah adik kak ipar aku retu. Eh. Smlm aku terai tgk blog dia. Dah takde. Maknanya ada yg dah delete kan blog tu. FB pun aku rasa dah takde. Tp kan..aku terpikir gak. Kalo aku pun 'pergi' secara tiba2 camtu, sapa nak tutupkan blog aku ni? (aku pun tak reti cemna nak closed akaun ni..aku tau, kalo nak senang taknak org trace tukar je nama blog ni) sapa nak terminate akaun FB aku tu. Aku ckp kat my dear pasal ni, aku kata nati aku bagi dia segala p.word berkaitan yer (kecuali maybank2u). Hahaha..

Ok lah..lapo..nak turun bawah jap..beli makanan. Solat, then smbg keja yg aku nak buat tu. Smbil tu tgk la gmbr2 makanan di bawah ni.

Ciken cop yg hanya ada masa promosi je. Sedap plak aku tgk.

Me wif Fara. Aku sker gmbr ini sbb napak kurus. Ngeh he he

Ini apa ni? tonggeng ayam? Tongken ayam? Brutus? Aku pangil bontot ayam ja. Haha. Tp aku tak pandai makan mendalah ni. Sila tau yg sos kicap dia tu setap giler. Nati aku nak beli sos tu je sbb dia leh thn lama. Simpan dalam peti ais. Leh wat nasik ayam atau makan dgn tempura sotong ke ayam ke udang ke. Nom nom nom

Adik2 se unit aku. Dia nyer leh tongken ayam tu.

Again. Crispy ciken cop-RM6. Bes kan? Sedap tu. Yazed Steak House. Ada gerainya kat Uptown Damansara sanun.

5 juta komen

fening2 kepala pun sempat lagik posing kan uols?? mihahahaha

sedap nye vuntot aym itu..aym itu pon nmpk sedap.nyum nyum...
blnja ar kak...kata dh gaji...
sy dtg ptg kang ehh..
hahahahahahahahahahah

motif tulis nama akak mule2 entry..sbb dengki...ahahahahahaha

sedap nye chicken chop tu... apsal hari tu aku datang... aku tak gi makan ah?... konpius

Heze :
Itu gmbr aiols ari senin. Tk pening lagi masa tu. Ngeh he he.

Cikbedah :
Meh arr dtg.. buleh je blanja..no hal no hal

EjaMaria :
Ko kan duk bertapa kat tpt batik tu je..mana igt nak makan.
Ngeh he he he

sedapnya ciken cop itu

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign