Pages

24 April 2009

~pAVillioN~

Lunch ari Jumaat..pi Pavilion.
Gmbr dari sini

Pegi ngan clerk aku yg bakal jd mempelai on 2 May ni..juga 2 org lagi rakan dept sebelah.
My dear antar tp drop tepi jalan je
Pehtu naik la jejantas tu.

Tau tak aku baru 1st time pi pavilion secara khusus ni
Hua Hua Hua.
Ada khusus ada Am la plak
Iyer la..nak kata aku 1st time jejak pavilion tu cam nipu plak.Sbb retu masa buat tahun baru cina kat situ, yg aku jd usherers tu aku penah la lalu dlm tu. Tp lalu je la..tak jln2..
Kalo org tanya penah pi pavilion tak? Jawapan aku blum.. Nama je dkt..tp tak penah pegi pun. Biasa la tu..tpt dekat mmg kita tak pegi dulu..tp nun apa menda yg kat penang tu. Queensbay mall ke apa ke tah tu..aku dh pi.
Tp..KLCC yg dkt juga itu..mmg slalu lah pegi esp masa baru2 masuk keja dulu. Rs mcm hehari singgah pun ada. Dh jadi 2nd home.Masa tu naik tren..suka n sng la singgah. Bila dh naik keta..jarang2 la pegi..tp ada juga..tp bila dh kawen, sebulan skali pun dh payah.

Dan ari Jumaat ni baru la aku merasa jalan2 dlm tu. Tgk2, cuci2 mata..
Org kata pavilion tpt org kekaya je kan. Yelah kut..kalo tgk kedai2 salvatore ferragamo, Burberry, Gucci dan amenda tah lagi tu..mmg la rs tak layak je nak masuk kan..rasa kalo masuk pun org bebuat tak napak je. Kdg ada je keinginan masuk kedai2 ni pehtu beli brg ribu riban tu guna cash. Ha..baru deme tau.. Ms tu pakaian pun kena la mcm skang ni gak..ala2 org biasa2 je.. tak napak pun mcm anak2 Dato ke, Tan Sri ke atau tak napak cam Datin2.. baru le terkejut bangak mereka dlm tu atau was2 nak terima duit kita sbb igt tah mana dpt duit tu kan.
Tah..kdg dgn status yg keja gomen ni aku rs takyah la tingin2 menda camtu..sian kat laki aku kang..
So..aku jln la tpt yg 'kena" ngan status gomen ni..masuk parkson je lah.
Pi tpt henbeg. Menarik pulak aku tgk beg carlo rino kat sini. Dan tetiba fall in love kat satu beg ni. Cantik wess...tp seb bek aku bersabo lagi..kalo tidak ku sambar gak sbb aku mmg sker design carlo rino yg comel2 je tu. Kan hantaran aku retu aku pun carlo rino. Aku search incik google ni gambo beg tu..takde plak..tp comel..kaler putih..design kulit ular errr..bukan..kulit buaya lah. kalo ular ampun aku tak pegang..lepas tu dia ada riben..haa...tu yg aku sokaaa tu..aku sker la menda ada riben2 nih. Hua Hua Hua..Budak budak bermain kotak tul aku ni kan.
Harus la memujuk Yang Berhormat incik my dear utk meng usha lagi beg ini. Kang aku tak leh tido nati.
Ukur baju badan sendiri..alah membeli menang memakai. Jd..kalo carlo rino seswai la ngan status dan pekerjaan aku ni. Dan ada gak purse comei2 yg memikat hati ku.
"eh..beli je lah..gaji dh masuk kan..dh penat2 keja.." kata hatiku di satu pihak
"takyah la beli lagi..simpan dulu duit..dh berlambak henbeg..tak pakai pun..nati incik asben marah baru tau" kata hati di sebelah lagi.

Tatau la ek..tgk la keadaan..

Lps tu gi lunch kat food court dia tu. AKu mkn Mee Jawa yg berharga RM8.50 tu. Seb bek sedap..tp aku biasa la..tak abes..membazir!... Giler byk tu..pinggan beso talam. Mana la seswai ngan saiz aku ni. Lenkali kalo pi ngan my dear kongsi je.

Lps tu balik la..jln kaki..sgt penat..kena lintas RSM,Chulan Tower,Royale Chulan.. Dgn panasnya tu..Dh..lenkali malas dh pegi..nak pegi kalo mintak my dear anto n amik.Hua hua hua
Dan lepas ni kalo ada org tanya dh penah pi pavilion ke blum..aku buleh ckp sudah pegi... :D
pnstoberi: sempat membeli asid folik shj di farmasi caring.huhu

7 juta komen

aku dr wujudnyer Pavilion smpai aku dah tercampak jauh ni, haram tak penah jejak lagi Pavilion tu...mcm ko aa aku rasa tak LAYAK giler masuk tmpt tu..baju2 aku cap Sg Wang je selalunyer..takpun, jusco!

iyer..iyer..iyer bebeno la tu chesue.aku pun bj keja selain baju kurung aku beli kat jusco.baju jln2 ikut mood la..kalo napak cantik dan menarik kat memana pun aku beli hatta di jalan TAR.huhu :)

x jauh ke kek reen dr opis??
mak aiii mahal nya mee jawa.. nasib sedap.. klu x sedap, sumpah x makan lagi kat situ..

x singgah J.Co donuts kee? eee lama betul x makan...

esca..tak la jauh..ada shortcut.tp ms tu kak reen lalu kut longcut.. jd jauh la..peluh2 tiak..mueheheh.
j.co ramai sgt org beratur..maleh lak rasa nak memanjangkan lagi barisan tu :D

wahh.. sudah makan asid folic ehh.. caiyok2.. (ske komen statement yg kecik2 jek. hahahaha)

This comment has been removed by the author.

hik hik..napak je angel ni tau.. :D

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign